You can hide so much just by putting on a smile

För någon dag sedan så sa jag något som är väldigt ovant för mig att säga nuförtiden. En kompis var här och frågade efter plattången. Jag svarade då att den låg i: "Mammas OCH pappas badrum". En sådan grej är ovant för mig att säga eftersom jag faktiskt inte har någon pappa längre och snart inte haft det under 6års tid.
Ordet fick mig att rycka till och det var ovant att forma ordet "pappa" i en nutida mening. Han finns inte längre och kommer aldrig att finnas igen. Ingen kan faktiskt förstå sorgen jag och Tove bär. Det är svårt att förlora en förälder men ingen kan föreställa sig det förrens det har hänt en själv. Det som är extra jobbigt för Tove och mig är att våran pappa gick bort så tidigt och att vi var så små. Det är jobbigt att växa upp med enbart en förälder. Jag kan tycka det är extremt jobbigt att bara höra någon säga: "Jag ska bara fråga pappa först" eller bara prata om sin pappa i största allmänhet eftersom jag själv inte kan göra det.
Så kära bloggläsare, ta inte era föräldrar för givet eller någon annan person som betyder mycket för er. En dag så kan dem faktiskt vara borta och då står du där själv med en saknad och sorg som är större än allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0