I want something to burn for!

Något jag alltid har velat ha är något att brinna för, ett intresse som man kan förknippa med mig. Jag har alltid velat ha det och nu ska jag kämpa för att få det. Så nu har jag bestämt mig för att testa på lite nya saker under sommaren för att se om jag fastnar för något. Livet är för kort för att tveka! Jag vill det här och måste få uppleva det.

Jag ska testa:
Downhill
Vattenskidor
Vattenhopp
Surfing
Skärmflygning
Downhill - För att jag har alltid tyckt att det ser kul ut och så är det en extrem sport. Jag har alltid fascinerats utav extrem-sporter och sådant man förknippar lite med killar. Det är alltid så coolt att se en tjej ta av sig den där Downhill-hjälmen och komma ner alldeles skitig.
Vattenskidor - Det har jag hållit på med lite innan men tänkte jag ta upp det igen nu i sommar. Min kompis Ronja åker det så nu tänker jag haka på igen! Vill testa på det också för att det är roligt och så gör det inget ont om man slår sig, hehe.
Vattenhopp - Folk har alltid sagt att jag har potential att bli duktig på att hoppa på skidor eftersom jag var bra redan i tidig ålder att hoppa på studdsmatta. Så nu tänker jag ta mitt studdsmatt-hoppande till en ny nivå och testa vattenhopp med skidor så jag vet att tricken sitter inför vintern. Ska testa hoppa och göra mina trick på skidor i vinter också, det som är själva planen.

Surfing - Funderar på att anmäla mig till ett surfläger i Biarritz och träffa folk från hela världen och självklart lära mig att surfa. Jag har alltid velat lära mig det! Så det skulle bli jättekul om det blev av. Jag vill lära känna mer folk utanför Sverige dessutom och självklart bättra på min engelska men också lära mig något väldigt roligt, surfing!
Skärmflygning - Det är något jag skulle ha testat på redan i vinter men jag backade ur för jag kände att skolan var viktigare. Men nu till sommaren ska jag och några polare testa det. Det verkar så stört kul bara och en fantastiskt upplevelse. Jag känner dessutom att när jag ändå har dykcertifikat så måste jag ju även ha flygcertifikat, eller hur?
Nu när jag sagt det här kommer jag förmodligen backa ur och inte våga vissa saker. Men vad fan, livet är för kort och det är roligt att lära sig saker. Som sagt, ingen minns en innesittare. Och det här är ju det jag vill! Jag gör det för min egen skull. "You gotta take chances for the things you care about!"
Så nu får jag ta att sluta mesa! Känner verkligen att jag har mitt "wake up call" nu. Dags att vakna upp och göra skillnad! Dags att sluta drömma och gör det här till verklighet. Jag känner verkligen det! Jag vill och jag ska. Time for change and make things happen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0