Tusen och en natt

Mörkt, bäcksvart, du käre natt. Ögat svullet och själen i sin fulla prakt. Sova är något jag borde göra men inte har någon större lust till. Varför ska man alltid vara så motsträvig mot sömnen under kvällens gång och sedan ligga och dra sig så himla länge på morgonen? Ingen bra kombination, ingen bra kombination alls faktiskt. Men bortom mörkret finns en hemlighet. Ett mysterium som väcker många tankar till liv.. Det oundvikliga. Men nu får det nog vara nog med grubblerier mellan skymning och gryning för denna natt. Nu med livet som insats ska jag gå och lägga mig i min trygga hamn, med handen på hjärtat och skuggan i ryggen så säger jag godnatt.
Over and out, L to the A, Lina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0