Jag och min relation till gud och religioner

- Det här är ett tidsinställt inlägg eftersom jag
fortfarande befinner mig i Norge på klassresa. -
Jag skulle bara vilja visa och berätta för er hur jag tänker kring gud och religioner. Visst jag förstår religiösa men jag håller inte med dem. En utav mina favorit komiker, Magnus Betnér beskriver exakt hur jag tycker om religion och gud. Hur kan man t.ex vara imun mot den kunskapen vi har om världen? Vetenskap vet man, tro gör man i kyrkan.
Speciellt om det där snacket med paradiset. Om man verkligen trodde på paradiset? Varför inte bara skjuta alla man älskar, hoppa från en hög byggnad, acceptera Jesus Kristus som sin frälsare och be om syndernas förlåtelse och sedan troligen ändå hamna i Paradiset? Varför leva här i den här sunk-världen när man ändå kan komma till Paradiset? Nu tror ju inte jag på gud eller paradiset men ni hajar poängen! Så skulle jag också ha gjort, precis som Betnér om jag verkligen trodde på Kristendomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0