Home from the mountain!

Nu är jag hemma ifrån min dag på berget åkandes på en Downhill cykel tillsammans med Jenny Liljegren! Det var jätteroligt. När jag hade satt på mig alla skydden och hjälmen såg jag verkligen biffig ut. Axelskydd, armbågsskydd, armskydd, knäskydd, benskydd, ryggskydd, bröstskydd, downhill kläder och hjälm på det!
Men det var jätteroligt och Jenny var en superbra lärare. Hon sa hur man skulle åka, för- och nackdelar, hur man dämpa, tryckte ifrån och allt som var nödvändigt att veta. Det är liksom större risk att man ramlar om man har för lite fart och tvekar än jättemycket fart och kör på för fullt. Jag ramlade bara en gång och det var för att jag tvekade och hade för lite fart. Men direkt när man rest sig var det bara att göra high five och köra igen!
Ska förmodligen åka med Jenny igen när jag kommit hem från Göteborg men det beror på om hon har åkt tillbaka till Kanada eller inte. Men annars så är det bara att åka till Kanada istället och åka med henne där. Skulle vara jättekul! Men nu måste jag äta så vi får höras senare.
Jag i min nyinförskaffade Downhill tröja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0