To fear love is to fear life, and those who fear life are already three parts dead

Heysan bloggen!
Idag var det första skoldagen den här terminen. U-S-C-H säger jag bara! Okej, det var helt okej faktiskt men om jag fick välja så skulle jag helldre vara ute och åka skidor. Men aja, nu ikväll så har jag för det mesta bara chillat.
Jag var iaf ute med hunden ikväll i en timme eller så och hade henne lös hela tiden, hon är hyfsat lydig så det funkar. Det kommer iaf en gubbe gåendes med två irländska settrar och Nancy var jättelydig och snäll när de gick förbi. Men sen så när jag tror jag kan säga "hopp&lek" till henne så springer hon efter de två hundarna och gubben märker detta och sparkar nästan till min hund?!?! Vad fan är det för fel? Man sparka för fan inte djur. Sedan när jag kommer fram till honom säger jag: "Men vad fan gör du, chilla?!" han ba: "Håll din hund kopplad, den lyder inte!" jag ba: "Jo hon brukar göra det!" han ba: "De ska lyda jämt!" Jag ba: "Men hon är väl för fan ingen jävla robot, hon har också en fri vilja!" han ba: "Håll hunden kopplad!" och då drog jag därifrån. Resten av promenaden lydde hon iaf jättebra även fast jag vet att det kanske inte är så smart att ha henne okopplad. Men liksom man sparka för fan inte hundar, sån jävla tur att han missade henne. Jävla durplågare! Stackars hans hundar liksom?
Aja, nu är det i alla fall frid och fröjd! Nu i några timmar så har jag skypat med Axel och hans längdkompisar. Trevligt trevligt! Axel ska snart logga in igen efter att han har fikat. Vi ska smida planer då, hehe. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0