Vad gör man inte för fosterlandet?

Klockan tickar iväg och jag borde verkligen sätta mig ner med plugget. Jag orkar inte. För lat för mitt eget bästa. Försöker med alla medel för att slippa undan. Inte bra, inte bra. Flyr villigt undan till datorns virtuella värld och slökollar på allt jag redan sett innan. Skummar igenom. Läser mellan raderna. Varför är jag så trött för? Klockan är visserligen snart 22:00 men jag är en riktig nattuggla så varför? Känner mig som en ZzZzombie.
Jag sitter just nu och kollar igenom min Spotify-lista "music candy". Väljer låten "Who owns my heart - Miley Cyrus". Varför jag valde den? Personliga skäl. Vad jag gör annars? Jag sitter som vanligt och drar i mina ögonfransar. Vilket jag vet betyder att mitt omedvetna jag är trött på mascaran. En dålig ovana. Min hund ligger här brevid och kollar på mig med skeptisk min. Hon vill nog bli kliad bakom örat. Om man en gång har börjat så är det svårt att sluta eftersom man får en tass i ansiktet och ett gnällande hundskrälle.
Men aja.. Det tog en jävla tid att få ihop det här inlägget. Jag är trött. Så med livet som insats byter jag till låten "I just had sex" och sätter mig ner med mitt pluggande. Vad gör man inte för fosterlandet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0