Vinden från en sommarnattsbris under en stjärnklar himmel

Med handen på hjärtat och skuggan i ryggen så säger jag godnatt. Imorgon på livets meny så väntar nationella proven i svenska. Peppad? Nej. Det enda som hörs just nu är TV:ns störande reklampaus om någon ny sorts barnmat. Tankarna går ironiskt nog direkt till Kissie som håller på med just "barnmats-dieten." Vilket liv! Varför inte njuta av det goda i livet men ändå äta i måttlig och hälsosam mängd?
Snart kommer föräldrarna hemma ifrån Alperna. Funderar på om jag ska vara vaken till när dem kommer hem eller inte. Jag borde sova. Jag borde plugga. Jag borde säga åt Nancy att sluta skälla åt trädens skräckinjagande skuggor. Det är mycket jag borde men inte vill.
Nu så ska jag släcka ner hela huset så det blir svartare här än i havets djup. Jag kan inte sova gott när det är någonting som lyser som en strålkastare i självaste globen. Jag hoppas ni alla får en godnattssömn och drömmer om er egen verklighet formad i ett underbart paradis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0