My eyes are blue like the ocean

Just nu så sitter jag här och kollar runt omkring mig och ser en helt ny värld. En värld som är väldigt annorlunda än den jag annars är van vid och lever i. Vill ni veta varför den är så annorlunda för mig just nu? Jo, för att jag har kontaktlinser på mig. Jag är en person som har haft synfel sedan andra klass och har därav haft det i 7år. Under den första tiden var jag rätt noga med att ha glasögon på mig men nu har jag varken glasögon eller linser och det är något jag inte haft på 6 år.
Jag är närsynt och har brytningsfel och detta kommer jag ha i hela mitt liv. Jag anser inte mitt synfel som något fel egentligen, jag tycker jag ser lika bra som alla andra fast jag egentligen inte gör det. Jag vet att jag ser dåligt men jag är så van vid det att jag inte reflekterar över det längre.
Men just nu så sitter jag här med kontaktlinser i ögonen och kan se skarpt på långt håll också. Jag ser saker jag aldrig annars aldrig skulle ha sett eller tänkt på. Det är roligt att se sig omkring och se hur alla andra ser världen. Varför har ingen berättat det här för mig tidigare? Den är så skarp och klar! Verkligen en helt ny värld.

Kommentarer
Postat av: Anonym

My eyes are blue like the ocean*

2011-04-14 @ 00:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0