Lukten av lera och synen av tussilago, dem två riktiga vår-tecknen!

Jag pratade med någon av mina vänner för någon dag sedan om att när våren verkligen är här så ska det lukta lera och finnas tussilagos. Så gissa vad jag kände och såg idag? Jo just det! Förstår ni glädjen eller? Blev helt glad i kroppen när jag kände doften och ville bara springa till leran som ett litet barn och plaska där. Så underbart!
Men sedan när jag såg det himmelska vår-tecknet så blev jag alldeles rörd, en tussilago! Jag var bara tvungen att plocka upp den och lukta på den. Finns det något bättre tecken på vår eller? Okej, nu får ni inte missförstå mig. Jag älskar verkligen vintern, det gör jag! Men våren är något speciellt. Det är som en pånyttfödelse av allting. Och vilken skidåkning är bäst om inte vårskidåkningen? Strålande sol och underbart i backen. Det är lycka på riktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0