Någon som vill gå ut med min hund?

Heysan, finns det någon som vill gå ut med min hund åt mig? Hon är en blandras mellan Border Collie och Finsk Lapphund, 3,5 år gammal, ungefär 35cm i mankhöjd och lystrar till namnet "Nancy". Hon tycker nästan om all sorts mat och är en väldigt social, busig och kärleksfull hund. Hennes färgteckning är svart och vit, den svarta färger finns främst på hennes rygg, huvud och svans och det vita på hennes kropp befinner sig på magen, halsen och svansspetsen. Hon är nästan aldrig aggressiv, har aldrig bitit någon (bara nafsat) men jag tror att hon tror att slicka eller visa puppyeyes är metoden för att få sin vilja igenom, vilket självfallet är bättre än att bitas.
Hon är som sagt väldigt social, gillar att bli klappad och sitter helst så nära en det bara går och det vill säga är nästan i famnen på en även fast hon är en medelstor hund. Det finns inte direkt några problem som helst när man är ute med henne, ibland så vill hon inte lystra till sitt namn så för att vara på den säkra sidan rekommenderar jag koppel till den oerfarne av denna utgång med Nancy för första gången. Det finns inte så många problem när hon träffar andra hundar, antingen skiter hon totalt i dem, kollar lite nyfiken eller hälsar glatt. Hon kan bli busig mot hunden men hon blir nästan aldrig aggressiv om inte den andra hunden visar aggressivitet. Nancy är i stort sätt väldigt väluppfostrad.
Någon som vill gå ut med henne åt mig för idag? Jag mår inte speciellt bra idag men måste ut med henne. Hör av er vid eventuella intressemål.
Nancy i egen hög person! Någon? haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0