Öppet hus, Wargentin och Palmcrantz!

Heyhopp!
Kom hem från Östersund för någon timme sen. Jag har varit där på Öppet hus på två olika gymnasium som sagt! Så kan väl skriva lite om dem.
Palmcrantz:
Verkar vara ett riktigt roligt gymnasium! Direkt när vi kom dit hörde man musiken från alla elever och vid entrén hörde man några högtalare som dunkade musik. Man kände sig verkligen varmt välkommen! Utanför skolan så var det en massa jibb-killar där och hoppade studdsmatta. Och ja, studdsmattan var utomhus i snön och de filmade från skolans tak. Rätt kul att se! Direkt när vi kom dit gick vi in till idrottshallen där alla olika linjer var. Vi kollade runt lite där och sedan kom Tobbe. :) Han visade oss runt på skolan och den var verkligen enorm! Elever överallt och salar för allt möjligt. Sedan innan vi drog fick vi se Tobias repa lite med sitt band! :) Alla på Palmcrantz verkade riktigt snälla, roliga och avslappnade. Det var dessutom en väldigt fin skola! Väldigt synd att jag inte pysslar med något estetiskt riktigt.. Det verkade vara så roligt där!
Wargentin:
Direkt när vi kom till Wargen så gick vi in till skolan men förstod ingenting. En lärare fick iaf visa oss på rätt spår och vi gick in till deras sporthall. Där satt alla linjer igen och jag gick och snackade med Samhälle och media, tänkte även snacka med ekonomi och idrott men orkade inte.. Alla vi höll verkligen på att svälta ihjäl när vi var där så vi var tvungna att käka snabbt. Detta gjorde så att vi varken orkade gå på en guidad tur eller vara speciellt engagerade. Men det jag fick höra om skolan verkade iaf väldigt bra och de var jättesnälla och trevliga där. Men Wargentin verkar ändå rätt bra men PC verkade roligare! Men dessvärre har inte PC några av de linjerna jag riktigt vill gå så det kommer förmodligen bli Wargen. Men ajaa, vi får se! :)
Ska göra ett till inlägg om vad jag annars har gjort idag också.. Ville bara att ni skulle få se vad jag tycker och känner inför dessa två gymnasium. Båda verkar iaf grymma! Men aja, kolla in snart här igen! :)
Btw.. Det är tänkt att Wargen och PC snart kommer att slås ihop, så det kommer nog bli awesome. Den nya skolan kommer heta Gymnaiseby.
Den nya sammanslagna gymnasieskolan i Östersund kommer att stå klar till höstterminen 2013. Då kommer Wargentinskolan och Palmcrantzskolan att rymmas i en gemensam s k gymnasieby.
Såhär kommer den nya skolan se ut.. De tror skolan kommer vara klar år 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0